ikke ben terug

• limburgse

Hoi ik ben vandaag teruggekomen van 2 super zonnige weken in Torremolinos en zou zo terug willen. Was echt een super relaxte vakantie met natuurlijk alleen maar zon !!!!

Wij zijn echte Spanje fans en hebben al heel veel bestemmingen gehad, maar ik moet zeggen dat Torremolinos me wel super goed is bevallen en mijn aanhang ook.

We hebben van alles ondernomen en ik vind de mensen daar toch een heel stuk vriendelijker en relaxter dan elders aan de costa's. Er was inderdaad wel wat veranderd sinds 1983 maar wel ten goede. Ik zal er dus beslist teruggaan. Ook ons appartement Los Jazmines is ons prima bevallen, appartement was netjes en had een prima ligging, personeel erg vriendelijk, mooie tuin, super ligging enz. Eten was eenvoudig maar goed, elke dag wat anders en wij waren dik content. Openbaar vervoer super goedkoop (kunnen ze hier een voorbeeld aan nemen).

Ook in de winkels was het aangenaam shoppen, je kon er ongestoord rondlopen, zonder dat je direct werd lastig gevallen door irritante verkopers. Alleen maar pluspunten dus en een dikke 10 van mij !!!!!!

• Martin

Hoi Limburgse welkom terug.

Leuk te horen dat jullie het naar je zin hebben gehad,ik wil er in iedergeval ook een keer naar toe.

Maar eerst ga ik 13 augustus naar benidorm en daarna zien we wel in oktober waar ik naar toe ga.

Tja en het weer ,dat was wel te zien op de webcam,gewoon super.

Gr.Martin

• Elico

Hallo Limburgse,

Fijn dat het je zo bevallen is. Wij gaan over zo'n 2 maanden die kant op en ik heb er nu al zin in.

Via de webcam konden we zien dat jullie mooi weer hadden.

Het was hier over het algemeen iets minder. En dan druk ik me nog zacht uit.:)

Maar als ik het goed begrijp hebben we er dus een fan bij???

Groetjes Lotje.

• limburgse

Absoluut Lotje, ik wil er zo wie zo terug. Ik was er al geweest in 1983 en het was toen mijn eerste vliegreis. Het is me echt voor 100% bevallen. We hadden dus echt stralend weer en met openbaar vervoer kun je daar echt alle kanten op voor weinig geld. En wat ik erg prettig vond is dat de mensen in de meeste winkels je gewoon met rust laten, ze zijn daar erg vriendelijk.

Wat ik in Benidorm wel prettiger vind is dat je er gemakkelijker de zee in kunt, loopt er niet ze steil af.

• Martin

Hoi Limburgse.

Ik heb een vraag,moet je om bij de boulevard te komen een hoop trappen lopen??.

Gr.Martin

• ton

Martin;

In Torremolinos hoef je geen trappen te lopen om bij de boulevard te komen wel als je van de boulevard naar het centrum wilt dit is een lange trap wat net een winkel straat is als je moelijk ter been bent is dit niet te doen de gemeente heeft daarom een lift aangebracht waar je tegen betaling naar boven en beneden kunt

Wat het nu kost weet ik niet maar toen wij er waren niet veel het juiste bedrag weet ik niet meer.

Als ik het goed had begrepen van Marion ging je in oktober toch naar Rhodos of is het weer gewijzigd,kan je torremolinos wel aanbevelen inderdaad zeer vriendelijke mensen daar.

Ton.

• Martin

Hoi Ton.

Bedankt dat is weer een geruststelling van die trappen,want dat vindt ik niet zo prettig,en vooral niet als het heet is.

Wat betreft Rhodos,Tja ik zit te dubben Rhodos of Tunesie in oktober.

Mischien wordt het wel alle twee de landen??.

Gr.Martin

• limburgse

Hoi Martin, het ligt er helemaal aan waar je ligt inderdaad. er zijn mooie hotels en appartementen die dus aan de boulevard liggen en daar is het gewoon vlak. Je hebt ook hotels bij het centrum liggen en dan moet je inderdaad via trappen, berg of lift naar beneden en naar boven. Er zijn ook hotels die een bus hebben lopen naar het strand en terug. De lift kost per keer € 0,50 p.p.

Ik zelf lag dus gewoon aan de boulevard en hoefde maar over te steken om op het strand te komen. Wij gingen s' avonds via de brede trappen, waaraan allemaal winkeltjes liggen naar boven en kwamen via de berg naar beneden, want die kwam uit bij de straat waar wij lagen. Ik zou zelf niet boven willen liggen. Je kunt ook via de boulevard naar Carihuella (de visserswijk) lopen en daar is het heel gezellig. Volgend jaar willen we daar naar toe gaan.

Verder hoef je niet telkens naar het centrum want aan de boulevard is ook genoeg te doen en te beleven hoor.

• Martin

Hoi Limburgse,als ik daar naar toe ga dan in iedergeval aan de boulevard.

Over de vissers-wijk daar heb ik alleen maar positieve berichten gehoord en dat het er heel mooi en gezellig is.

Het strand aan de boulevard dat lijkt mij ook heel gezellig zo te zien op de webcam.

Al met al een reden om ook daar een keer naar toe te gaan naast benidorm.

Moet ik trouwens de boulevard voorstellen gelijk aan benidorm of heb ik het dan bij het verkeerde eind??

Gr.Martin

• limburgse

Nou het is allemaal wat breder en zo dan in Benidorm en er rijden dus wel auto's.

Aan de strandkant heb je allemaal restaurantjes en zo een soort beachclubs, waar je heerlijk kunt eten en drinken en de meeste zijn gewoon tot s' nachts open. Overdag beheren deze zaken de strandbedden/parasols. Het ziet er erg gezellig uit. Aan de hotelkant liggen ook diverse eetzaken/cafe's en winkeltjes. Met minder kitsch dan in Benidorm en s' avonds zijn er tot een uur of 12 ook nog kraampjes waar van alles word verkocht. Het is echt wel de moeite waard om eens die kant uit te gaan.